Passa al contingut principal

J'adoube senyor Cebrián

Jugador del primer equip, enguany defensant el cinqué escaquer en Divisió d'Honor fent bones partides i sent el jugador que fins el moment més punts ha tret de l'equip, va ser peça important l'any passat per ascendir de categoria, monsieur Cebrián....
En tres paraules els escacs són....
Esforç, lluita i constància
Com vas començar a jugar i què et va enganxar?
Infantil Alaquàs 2009
Vaig començar als 5 anys en el meu col·legi amb els professors Domingo Morello i Juan Peinado. Sense ells, no estaria jugant ara. Els agraïsc tot el que m’ensenyaren, els primers professors són molt importants i poden tindre una influència decisiva perquè un alumne continue o no en eixa activitat.
M’apuntí com un altra activitat extraescolar. Després, m’enganxà quan participí al primer torneig d’escacs, encara que crec que no guanyí cap partida, però a partir d’eixa experiència, volia participar en tots (soc molt competitiu).
Quant temps entrenes a la setmana normalment? En què consisteix, menges molt de plàtan?
Ara mateix no entrene, passe molt de temps llegint i estudiant per traure les Opos, acabar el meu TFMI i el C1 de francés. Quan entrenava, feia 1’5-2h setmanals de classe amb el meu entrenador i poc més. Mai l’he dedicat molt de temps, per això soc tan roí, però tinc ganes de traure temps per a millorar.
En l’anterior club teniu classes amb un MI, et van resultar profitoses? Penses que el club hauria de buscar un entrenador que ajudara a analitzar les partides de l’equip inclús preparar-les?
Sí, eren classes grupals amb Mauricio Vassallo. Han sigut les millors classes, ja que amb ell he aprés i millorat en tots els aspectes: teoria, mig joc i finals. Sempre que em diuen que busquen un entrenador, jo els recomane a Mauricio.
Quant a si el club deuria proposar estes classes...sí, ho crec. Seria una bona ajuda i podríem aprendre moltíssim. D’altra banda, és una excusa per quedar i passar una bona vesprada entre els companys de l’equip.
Com prepares els tornejos forts? Alguna dieta especial a base de xopet i clòtxines?
Puf, crec que mai he preparat un torneig, jajaja. Per exemple, per al torneig de Lorca, el dia d’abans no tenia Chessbase al portàtil, amb això t’ho dic tot... Puc recomanar que a l’hora de començar un torneig és important tindre el Chessbase preparat amb una base de dades de partides dels rivals i una base de les teues obertures/defenses analitzades.
Quant a la dieta i la rutina, d’això s’encarrega Enrique Hompanera, un amic del Camp de Morvedre, que és expert en Fitness.
Què i com et proposes aconseguir en els pròxims 5 anys en els escacs?
El meu únic objectiu és millorar i que no m’afecten tant les derrotes. I quan acabe d’estudiar, m’agradaria arribar als 2300, però és un objectiu que està molt llunyà en el temps. Per arribar als 2300, m’agradaria treballar l’aspecte psicològic amb Carlos Martínez, expert en psicologia esportiva.
Roquetas
Per què xiquetes i xiquets han de conéixer i practicar escacs? Què li dius sempre als teus pupils?
És una activitat/esport que permet als xiquets desenvolupar i millorar algunes capacitats: la memòria, el càlcul, la lectura, etc. A més a més, poden jugar de manera individual o per equips, així que poden treballar de manera cooperativa. Deuen aprendre les regles d’un joc i tot el que suposa: esportivitat, aprendre a perdre i a guanyar, etc. Finalment, com en totes les activitats, poden conèixer a amics/amigues amb els que comparteixen una afició molt important. En el meu cas, la majoria d’amics que tinc són del món dels escacs.
T'agrada la Catalana per estil de joc o simpatia política? Mai una espanyola?
Jajajaja, abans jugava l’espanyola, però feia la del canvi, perquè l’alfil espanyol és un poc tirà, ambiciós i egoista, així que per aquesta raó feia AxCc6 ràpidament. Ara, des de fa un temps, jugue la Catalana perquè em sembla més moderada, més pacífica i sobre tot, més democràtica.
Sempre portes jugadors al club, tot un secretari tècnic del club, com serà el pròxim fitxatge?
De moment, ja he tancat un fitxatge per al Club. El proper curs tindrem en el nostre equip a una jugadora jove i que està millorant moltíssim. A més, ve amb molta il·lusió, que és el més important. Us vaig donar un breu historial dels seus èxits: “Campiona nacional del seu país Sub 18 – 2018” i “Sub campiona panamericana U 2000 – 2018”.
El millor i el millorable del club? Alguna cosa que el fa diferent?
La filosofia del club i l’ambient em semblen ideals, és un club familiar i que valoren als seus jugadors. Podríem millorar el club amb classes d’un jugador fort, com he dit abans. Crec que tots podem traure 1h lliure cada setmana. A més, podríem convidar als xiquets que tinguen ja un nivell alt.
El millor i el millorable de Cebrián?
El millor de Cebrián...uf, no tinc ni idea, jajaja. Això seria una bona pregunta per als companys. Crec que puc aportar molta motivació i il·lusió. I quant a millorable...tinc pendent un llibre de com no ser jo, així que millor ens esperem a la meua autobiografia. 
2014 Mislata
Un jugador que t'inspire?
Juan Carlos Rodríguez Valencoso, en cada partida es nota la seua gran preparació teòrica. A més, gràcies als seus coneixements, sempre ix amb molt de temps i li permet trobar els millors plans. És un jugador molt agressiu, així que és la reencarnació del mateix Tal. Tinc una foto seua en la meua carpeta.
Una persona que admires?
Moltíssimes (vaig excloure als meus familiars... perquè si no, no acabe). Del meu antic club, he de destacar a tots els que m’han donat el seu suport i sempre m’han ajudat, però, en especial, he de nomenar a Josep Antoni Villa, Domingo Morello i David Castellanos. Del club d’Alaquàs, els conec des de fa molt de temps, però amb els que més relació tinc són Luis Martínez (un gran professional com mestre i àrbitre) i el grup de Dani García, Juan Carlos, Julia Codina, Irene Arqués, José Vicente Pallardó, Roberto Gimeno i David Martínez. I he d’esmentar al meu grup de WhatsApp favorit “En Falla, ********”, en els que estem Valdi, Dani Conde i Roberto Coll.
Un torneig en el qual encara no has participat i necessites participar?
M’agradaria jugar Gibraltar, ja que és un Open molt fort i en pocs tornejos pots vore als millors jugadors del món participant.
La teua cita favorita d'escacs?
Si pienso, juego mal”. (Viswanathan Anand, Campeón Mundial)
La teua màxima en la vida?
La caja, la caja, la caja” (https://www.youtube.com/watch?v=F71t9D0W5qY)
Bòxers o eslips?
Boxers, sempre, de Tommy Hilfiger, no es trenquen.
Què utopia prefereixes, Tindre a Magnus Carlsen en una posició on pots pegar-li mate en 4 o estar nomenat al premi Nobel de Literatura?
Interclubs
Carlsen em sembla un pallasso, així que guanyar-li em dona el mateix, no és un repte. No obstant això, ser nomenat al premi Nobel de Literatura seria un somni, encara que no he escrit molt, només un parell d’articles. Ara estic acabant el meu segon TFMI i escrivint alguns articles sobre literatura eròtica del XVIII.
Vas, vens, vens, vas, quan i on asseuràs el cap?
Estic molt bé en Alaquàs i no vull canviar de club (no m’agraden els canvis), però m’agradaria jugar un any amb els meus amics del Camp de Morvedre (és una promesa i soc un home de paraula). Així que, dins d’uns anys, probablement, jugue un Interclubs amb ells.
No anem a fer patir més temps al personal, el que tothom està impacient per saber realment: com saben les olives de Valdi?
És molt tacany, no m’ha tret res del seu “poblado”. Després vol que li ensenye qué és una tv o qué és un ordinador... (no sap el que és, al seu “poblado” encara utilitzen les carrosses per a anar a qualsevol lloc). “Cría cuervos y te sacarán los ojos”.
Tornant als escacs, comptes en el teu històric de moltes partides guanyades contra gent amb molt més ELO FIDE, però també derrotes contra gent amb prou menys ELO FIDE que tu, a què creus que es deu aquesta variabilitat?
A la meua irregularitat i perquè quan perd una partida amb molta avantatja, necessite un temps per a recuperar-me i si és un torneig de ronda doble...em passa factura i no soc capaç d’alçar-me.
2016 Festes Alaquàs
Un plaer comptar amb Cebrián en l'equip i una entrevista molt amena que ens permet apropar-nos més a este gran company, de segur que gaudirem de molt bones partides amb ell.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Ajedrez y dinero. Dime cuántos seguidores tienes y te diré cuánto vales.

Estaremos de acuerdo en que la razón de ser principal de un club de ajedrez es facilitar y fomentar la práctica del deporte en su ámbito de actuación, y esta idea puede abarcar mucho o poco según se desarrolle por los integrantes del club y por el camino que marque la junta directiva del club. Podemos pensar en lo más fundamental que es conseguir un local donde reunirse (recuerdo que cuando empezaba el club Escacs Cullera dábamos tumbos por cesiones de diversos negocios o clubes, como el club náutico, o bares, hasta que el ayuntamiento finalmente facilitó un local) y unos cuantos tableros y relojes. Con esto ya puede funcionar un club de ajedrez, ir a torneos, entrenar, etc. Pero con el tiempo, y el gusanillo, puede despertarse las ganas de organizar algún torneo, de subir de categoría en el interclubes... a fin de cuentas, un deporte es competición, y competir significa ganas de mejorar y escalar en ránkings. Para estos menesteres, ya se necesitará alguna fuente de ingresos, tipo má

Himno del club Ajedrez Alaquàs

El tsunami verde se divierte pensando Somos Alaquàs, los guerreros del tablero Somos campeones, somos ajedrez Somos Alaquàs, y pensamos primero Para darle al rival jaque mate después  Somos Alaquàs, los guerreros del tablero Somos campeones, somos ajedrez Somos Alaquàs, y pensamos primero Para darle al rival jaque mate después  Donde valencia siembra su huerta sud Nosotros sembramos talento en los tableros Desde mil novecientos setenta y nueve Honramos a Alaquàs con cada pieza que movemos  No hay secretos en las negras ni en las blancas Cada partida es una batalla a ganar Siempre con inteligencia, ambición, Con deportividad y respeto al rival  Somos Alaquàs, los guerreros del tablero Somos campeones, somos ajedrez Somos Alaquàs, y pensamos primero Para darle al rival jaque mate después  Somos Alaquàs, los guerreros del tablero Somos campeones, somos ajedrez Somos Alaquàs , y pensamos primero Para darle al rival j

Formidable inici de competició de l'Alaquàs

Els durs equips d'Alaquàs arranquen la competició reina dels escacs Valencians  L'11 de gener va començar la competició d'escacs interclubs a la Comunitat Valenciana. El club Escacas Alaquàs torna a competir amb 4 equips, en Primera Autonòmica Nord, Segona Autonòmica Centre, Primera provincial valencia centre i Segona provincial valencia centre. 2 rondes, 2 victòries Els quatre equips han començat la competició amb ple de victòries en les dos jornades disputades. Alaquàs A Alaquàs B Alaquàs C Alaquàs D  Objectius a l'abast   El primer equip d'Alaquàs tasta el seu retorn a primera amb dues victòries importants que donen forces per a abastir l'objectiu més ambiciós de ser campions de grup i tornar a Divisió d'Honor. Amb un ordre de força amb pocs canvis respecte l'any passat. Repetix de cap de llança Valdi, i l'absència enguany de Flores suplida per la nova incorporació, Jorge Martínez. El rendiment de tots en este inici està sent m